søndag 11. oktober 2015

Ukens foto uke 41

Vann og lukkertid


Denne uken har vi hatt i oppdrag om å ta bilder av vann med forskjellige lukkertider. Dette har vært en spennende opplevelse, og resultert i mange kule bilder. Jeg har også lært at jo lenger lukkertid du har, jo lenger tid bruker kameraet på å ta bildet, og dermed blir bevegelsene i bildene uklare. 

På det første bildet jeg vil vise dere, har jeg kort lukkertid, som gjør at vannet blir klart.

f/4,5
ISO - 100
Lukkertiden 1/60 sek



På de to neste bildene, har jeg lang lukkertid. Her kan dere se at vannet blir veldig tåke-aktig og mykt.


f/22
ISO - 100
Lukkertid 1/2 sek


Til slutt vil jeg vise når en stein ble kastet i vannet med forskjellig lukkertid. På det første bildet hadde jeg liten lukkertid, mens på det andre bildet hadde jeg lang lukkertid. Dermed ble det første bildet mye klarere enn det andre bildet. 



f/4,5
ISO - 100
Lukkertid 1/60 sek

f/22
ISO - 100
Lukkertid 0,6 sek

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar