onsdag 4. november 2015

Uke 45


Julekort


De siste ukene har vi jobbet med å lage et julekort til Arendal videregående skole. Vi er en gruppe på tre; Benedicte, Emilie og meg. 

Da vi skulle ta et bilde til julekortet, prøvde vi å finne ut hvor man kan se Arendal fra sin beste side. Dermed gikk vi opp på et utsiktsted, og tok litt forskjellige bilder av Arendal by. Etter å ha funnet bildet vi ville bruke, prøvde vi oss litt fram med forskjellige redigeringer og effekter. Vi tok også lightpainting-bilder, men dette ble ikke en suksess. I stedet fant vi et kult filter i Photoshop som passet bra til temaet "jul". 

Siden vi prøvde å få fram natten, la vi inn en måne i bildet, der vi brukte layers. Dette strevde vi ganske mye med, men klarte det til slutt. Skrifttypen vi brukte på "God jul", er Kunstler Script, mens på "Arendal videregående skole" brukte vi Arial. Grunnen til at jeg brukte disse, er fordi det var disse skrifttypene som passet best sammen slik at det ble en fin flyt i bildet.


Her er bildene:




Egenvurdering

Oppgaven om å lage et julekort synes jeg var veldig gøy, men krevende. Det å ta et bilde til julekort i oktober, er ikke alltid like lett. Men det å gå ut og ta bilder som du selv redigerer, er alltid spennende. Selv om Potoshop, det å putte på layers, og skrift i In design er veldig komplisert, ble resultatet ganske kult. Jeg har lært mye om redigering, både i Photoshop og In design.

Det bildet jeg liker best, er det øverste bilde. Grunnen til det, er fordi jeg synes den hvite skriften passer best inn til redigeringen. Selv om det bilde med rød skrift kanskje gir litt mer julestemning. Men alt i alt er jeg fornøyd med bildet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar