mandag 14. desember 2015

Uke 51

Egenvurdering 


Så langt har Trykk og Foto vært spennende, lærerikt og vanskelig til tider. Før jeg begynte kurset mitt i Trykk og Foto tenkte jeg aldri over hvilke linjer som virker, dybdeskarpheten eller det gyldne snitt. Nå som jeg har gått her et halvt år, er jeg mye mer bevisst over komposisjonene til bildene. Jeg har lært hvordan man skal bruke ISO, blenderåpning og lukkertid til forskjellige situasjoner med lys og bevegelse. 

Jeg har også lært mye på Photoshop. Redigering av bilder er en viktig del av Trykk og Foto, og det har vært spennende å eksperimentere med Photoshop. Jeg har også lekte meg litt med layers, som har vært både vanskelig og morsomt. 

Videre kan jeg bruke det jeg har lært i Trykk og Foto til å ta gode og fine bilder. Jeg synes det er gøy å ta bilder, dermed blir det enda gøyere når jeg faktisk klarer å ta gode bilder!

Selv liker jeg best å jobbe alene, eller to og to. Hvis man jobber to og to får man andre sitt synspunkt på ditt arbeid, samtidig som du kan bli inspirert av andre. Hvis man jobber alene, må man utfordre seg selv til å være kreativ, som også er en fin ting. Jeg synes også bloggen fungerer veldig bra. Det er oversiktlig og veldig enkelt å redigere etterpå. 

Alt i alt synes jeg dette halvåret har vært veldig gøy og lærerikt. Jeg håper moroa og arbeidsmoralen fortsetter slik at neste halvår blir like bra!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar