onsdag 30. mars 2016

Uke 13

Ting jeg ikke liker


Denne uka har jeg fått i oppgave å ta bilder av ting jeg ikke liker og gjøre det om til ting jeg liker. 

Nr. 1
f/2
1/100 sek
ISO-80
Dette bildet er tatt på Hove. Grunnen til at jeg ikke liker dette bildet, er fordi jeg synes det er grått, trist og kjedelig. Nå som vinteren nettopp er over, er skogen fortsatt grå. Derfor har jeg redigert dette bildet slik som jeg liker å se skogen (se lenger ned).

Nr. 2
f/2
1/32 sek
ISO-800


Dette bildet er for det første veldig kjedelig, og for det andre er ikke komposisjonen særlig god. I tillegg er det bilde av en gresshoppe, noe jeg ikke liker. 

Nr. 3

f/13
1/640 sek
ISO-200

Her har jeg tatt et bilde av noen skyer som er på vei til å dekke sola. Skyene er store og grå, noe jeg ikke liker. I tillegg er bildet ganske kjedelig og fargeløst.

Nr. 1

Her har jeg redigert bildet til noe jeg liker. Jeg liker sommer, og jeg liker at det er lyst og masse farger. Jeg liker når skogen er frodig og grønn, og har derfor redigert det slik som jeg gjorde. Jeg har brukt Photoshop, og lagt til litt ekstra farger, kontraster og lys. 

Nr. 2


Gresshopper er ikke min sterkeste side. Derfor har jeg redigert bildet i Photoshop og gjort det om slik at man nesten ikke kan se at det er en gresshoppe. Jeg har valgt å la bildet være i svart hvitt, nettopp for at det ikke skal minne så mye om en gresshoppe. Nå ser det ut som at det ikke er et ekte insekt, men heller et maleri av et slag. Dette gjør at jeg liker bildet. I tillegg er komposisjonen blitt mye bedre.


 Nr. 3



Originalbildet består ikke av noen særlige farger, og er dermed ganske grått og trist. Jeg har snudd det opp ned i Photoshop og lagt til farger. Jeg synes det er veldig koselig når himmelen rosa/lilla, og derfor valgte jeg å redigere den slik. Dette gjør at jeg liker bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar